

„Az ország egyik legismertebb marketingtanára”
Kreatív magazin, a hazai kommunikációs szakma vezető havilapja
„A 21. századi „edutainment” műfaj eklatáns példája: szórakoztatva okít.”
Koltai Andrea, a Chello Central Europe kereskedelmi vezetője
„Ahogyan ő írja, a marketing alapja a JPÉ, azaz Józan Paraszti Ész.”
Hajdu Zoltán, a Smart Staff Hungary munkaerő közvetítő cég ügyvezetője, értékesítési-, motivációs- és vezetői tréner
„Kiváló és hiánypótló munka a márkaépítés területén.”
Deli-Gray Zsuzsa PhD, az Ecole Supérieure des Sciences Commerciales d’Angers (ESSCA) professzora
„Remélem a szakma elgondolkodik, hogy ezt így is lehet.”
Feitel Balázs, az Ipsos Hungary ügyvezető igazgatója
„Az ország egyik legismertebb marketingtanára”
Kreatív magazin, a hazai kommunikációs szakma vezető havilapja
„A 21. századi „edutainment” műfaj eklatáns példája: szórakoztatva okít.”
Koltai Andrea, a Chello Central Europe kereskedelmi vezetője
„Ahogyan ő írja, a marketing alapja a JPÉ, azaz Józan Paraszti Ész.”
Hajdu Zoltán, a Smart Staff Hungary munkaerő közvetítő cég ügyvezetője, értékesítési-, motivációs- és vezetői tréner
„Kiváló és hiánypótló munka a márkaépítés területén.”
Deli-Gray Zsuzsa PhD, az Ecole Supérieure des Sciences Commerciales d’Angers (ESSCA) professzora
„Remélem a szakma elgondolkodik, hogy ezt így is lehet.”
Feitel Balázs, az Ipsos Hungary ügyvezető igazgatója
Hitvallásom
Legyen szó termékről, szolgáltatásról, városról vagy éppen egy diákomról,
mindegyikük esetében ugyanarra törekszem: hogy a legjobbat hozzam ki belőlük.
Célom, hogy meg tudják mutatni azt a kincset, ami rejlik bennük,
amivel ismertebbek és elismertebbek lehetnek, amivel valódi márkává válhatnak.
Két évtized tanácsadói és oktatási tapasztalata alapján, „márkadoktorként”
ugyanakkor azt is tudom, hogy mikor lesz eredményes ez a brandépítés, és mikor bukik el biztosan.
Csak az a folyamat vezet sikerre, ami elméletileg és gyakorlatilag is megalapozott,
és a közös cél a hosszú távú fejlődés.
Nem az a lényeg, hogy valaki milyen jó, hanem hogy milyen jó akar lenni.
Városmárkázás szakértő
Mindenki szeretné, ha városa olyan ismert és elismert lenne, mint amit megérdemel. Ha több lenne a turista, a befektető, a helyiek pedig jobban éreznék magukat a településen. Városmárka workshopok levezénylésével, városmarketing stratégia kidolgozásával, városmárka-kézikönyv összeállításával ebben segítek. Több megyeszékhely és kisebb település tanácsadójaként, az Országos Városmarketing Díj társ-zsűrielnökeként pontosan tudom, hogy mitől lesz sikeres egy város márkaépítése.
Branding konzultáns
Bár szakterületem elsősorban a városmárkázás, az elmúlt években rengetegféle
klasszikus termék és szolgáltatásmárkának is volt szerencsém dolgozni: volt köztük ásványvíz, biztosítótársaság, élelmiszerlánc, ingatlanközvetítő, médiacég, repülőjegy-értékesítő, szakképzési centrum, szépségápolással foglalkozó franchise.
Sok esetben reklám- és PR-ügynökségek keresnek meg, hogy branding szakértőként segítsem őket egy adott feladatban.
Városmárkázás szakértő
Mindenki szeretné, ha városa olyan ismert és elismert lenne, mint amit megérdemel. Ha több lenne a turista, a befektető, a helyiek pedig jobban éreznék magukat a településen. Városmárka workshopok levezénylésével, városmarketing stratégia kidolgozásával, városmárka-kézikönyv összeállításával ebben segítek. Több megyeszékhely és kisebb település tanácsadójaként, az Országos Városmarketing Díj társ-zsűrielnökeként pontosan tudom, hogy mitől lesz sikeres egy város márkaépítése.
Branding konzultáns
Bár szakterületem elsősorban a városmárkázás, az elmúlt években rengetegféle
klasszikus termék és szolgáltatásmárkának is volt szerencsém dolgozni: volt köztük ásványvíz, biztosítótársaság, élelmiszerlánc, ingatlanközvetítő, médiacég, repülőjegy-értékesítő, szakképzési centrum, szépségápolással foglalkozó franchise.
Sok esetben reklám- és PR-ügynökségek keresnek meg, hogy branding szakértőként segítsem őket egy adott feladatban.
Konferenciaelőadó
A Magyar Marketing Szövetség alelnökeként évről-évre én tartom az éves marketing konferencia, a Marketing Summit egyik plenáris előadását. De többször előadtam már a Magyar Reklámszövetség rendezvényein, a Marketing Commando szuperkonferenciáján,
a Menedzserképző Központ, a Márkamonitor vagy a Médiapiac eseményein.
Felkérés esetén céges konferenciákon is szívesen vállalok előadást vagy a rendezvény moderálását, magyar és angol nyelven egyaránt.
Egyetemi oktató
Több mint negyedszázada oktatok, és ez idő alatt minden szinten kipróbáltam magam: felvételi előkészítőben, OKJ-tanfolyamon, felsőoktatási szakképzésben, bachelor képzésben, alapképzésben, mesterképzésben, szakirányú továbbképzésben és doktori képzésben egyaránt. 200 feletti szakdolgozat konzulense voltam és több mint 10 ezren vizsgáztak nálam csak a METU-n. Az alapelvem mindig ugyanaz: ha motivált a diák és motivált a tanár, akkor a végeredmény kimenetele csak pozitív lehet.
Konferenciaelőadó
A Magyar Marketing Szövetség alelnökeként évről-évre én tartom az éves marketing konferencia, a Marketing Summit egyik plenáris előadását. De többször előadtam már a Magyar Reklámszövetség rendezvényein, a Marketing Commando szuperkonferenciáján,
a Menedzserképző Központ, a Márkamonitor vagy a Médiapiac eseményein.
Felkérés esetén céges konferenciákon is szívesen vállalok előadást vagy a rendezvény moderálását, magyar és angol nyelven egyaránt.
Egyetemi oktató
Több mint negyedszázada oktatok, és ez idő alatt minden szinten kipróbáltam magam: felvételi előkészítőben, OKJ-tanfolyamon, felsőoktatási szakképzésben, bachelor képzésben, alapképzésben, mesterképzésben, szakirányú továbbképzésben és doktori képzésben egyaránt. 200 feletti szakdolgozat konzulense voltam és több mint 10 ezren vizsgáztak nálam csak a METU-n. Az alapelvem mindig ugyanaz: ha motivált a diák és motivált a tanár, akkor a végeredmény kimenetele csak pozitív lehet.
Könyvszerző
Branding témájában Magyarországon nekem jelent meg a legtöbb könyvem, rangos kiadóknál. Legfrissebb ezek közül az Akadémiai Kiadónál megjelent „Országmárkázás – Versenyképes identitás és imázs építése”. De írtam már könyvet a márkázott szórakoztatásról, a márkanév erejéről, vagy éppen arról, hogy miként lett David Beckham egy futballistából globális márka. Sokan a legelső könyvemet kedvelik a legjobban: ahogy a JPÉ Marketing címe is szól, a marketing nem más, mint józan paraszti ész.
Márkakutató
A legtöbben szeretnék, ha a márkaépítésük elméletileg is megalapozott lenne, ugyanakkor tudományos cikkekre se idejük, se energiájuk. Ezt az időt és energiát spórolom meg nekik én: rendszeresen dolgozom fel a legfrissebb nemzetközi szakirodalmakat, követem az új branding modelleket, irányítok kvalitatív és kvantitatív kutatásokat. Ezeket publikációk formájában is közreadom, melyek jelentős része a Magyar Tudományos Akadémia által besorolt hazai és nemzetközi folyóiratokban jelenik meg.
Könyvszerző
Branding témájában Magyarországon nekem jelent meg a legtöbb könyvem, rangos kiadóknál. Legfrissebb ezek közül az Akadémiai Kiadónál megjelent „Országmárkázás – Versenyképes identitás és imázs építése”. De írtam már könyvet a márkázott szórakoztatásról, a márkanév erejéről, vagy éppen arról, hogy miként lett David Beckham egy futballistából globális márka. Sokan a legelső könyvemet kedvelik a legjobban: ahogy a JPÉ Marketing címe is szól, a marketing nem más, mint józan paraszti ész.
Márkakutató
A legtöbben szeretnék, ha a márkaépítésük elméletileg is megalapozott lenne, ugyanakkor tudományos cikkekre se idejük, se energiájuk. Ezt az időt és energiát spórolom meg nekik én: rendszeresen dolgozom fel a legfrissebb nemzetközi szakirodalmakat, követem az új branding modelleket, irányítok kvalitatív és kvantitatív kutatásokat. Ezeket publikációk formájában is közreadom, melyek jelentős része a Magyar Tudományos Akadémia által besorolt hazai és nemzetközi folyóiratokban jelenik meg.
Miért éppen Dr. Papp-Váry Árpád?
Két évtizede foglalkozik márkaépítéssel, egyetemi oktatóként, kutatóként
jól ismeri annak trendjeit, tanácsadóként pedig napi gyakorlatát.
Mintegy száz ügyfélnek dolgozott már, mikrovállalkozásoktól kezdve
a multinacionális vállalatokig, de szívéhez a legközelebb a városmárkázás áll.
Nemcsak doktori (PhD) fokozattal, de habilitációval is rendelkezik,
így a tudományos megalapozottság minden esetben biztosított.
A Magyar Marketing Szövetség alelnöke,
a Marketing Summit és más konferenciák rendszeres előadója.
A Budapesti Metropolitan Egyetem nagyobbik fakultása,
az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar dékánja.
Ugyanitt szakvezetője a kereskedelem és marketing alapszaknak,
a marketing mesterszaknak és a digitális marketing executive MBA programnak is.
Három ízben nyerte el „Az év oktatója” címet, melyet közel ötszáz oktató közül
egyetlen egy tanár érdemel ki a diákok szavazatai alapján az egyetemen.
Összesen öt, kifejezetten brandinggel foglalkozó könyv szerzője. A Google-ben a márkázás,
városmárkázás és országmárkázás szavakra keresve egyaránt első találatként jelenik meg.
Gyakran lehet találkozni vele a médiában, szakértőként rendszeresen kérik ki
véleményét tévé- és rádiócsatornák, nyomtatott és offline sajtóorgánumok.
Márkaszakértői médiaszereplések
Segíthetek? Írjon nekem!

Kérdések & Válaszok

Kérdések & Válaszok
Miért pont „Márkadoktor”?
Mert a branding a szakterületem, és ilyen témában írtam doktori disszertációmat is.
Akkor nem lesz nagyon elméleti?
Véleményem szerint csak az a folyamat vezet sikerre, ami elméletileg és gyakorlatilag is megalapozott. De nyugi, ettől még nem lesz tudományos halandzsa, csak JPÉ.
Mi az a JPÉ?
Nagyon egyszerű: józan paraszti ész. Azt gondolom, hogy sokszor túl van bonyolítva a márkaépítés, mindenféle idegen kifejezéssel megspékelve. Pedig valójában elég lenne használni a JPÉ-t!
Hol lehet a Papp-Váry könyveket megvásárolni?
A JPÉ marketing sajnos már nem kapható sehol, de az összes többi elérhető a Libri, a Bookline, és más hasonló könyvesboltokban és webshopokban.
Ez egy szóló marketingtanácsadói, „magányos hős” műfaj?
Előfordulhat ilyen része is, de a munkák többségébe szakértőket vonok be, sok esetben egykori tanítványokat.
Inkább stratégia vagy inkább megvalósítás?
Minden stratégia annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Az ellenőrzési pontokon ezért ott vagyok, de ha marketingkivitelezésre van szükség, ott inkább ügynökséget ajánlok. Én a stratégiai tervezésben, a koncepciók megalkotásában és a szövegírásban vagyok jó.
Mi motivál még ennyi év után is, mi a nagy „miért”?
Legyen szó termékről, szolgáltatásról, városról vagy éppen egy diákomról, mindegyikük esetében ugyanarra törekszem: hogy a legjobbat hozzam ki belőlük. Azt, amivel valódi márkává válhatnak.
Reklámügynökségekkel is akad közös munka?
Közel hét évig dolgoztam főállásban ügynökségeknél, így jól értem a működésüket. Sok esetben ők kérnek fel, hogy működjünk együtt, segítsek az ügyfélnek prezentálni ötleteiket.
Hogy lehet előadásra felkérni?
Legegyszerűbben az apappvary@metropolitan.hu e-mail címen vagy az alábbi űrlapon. Az előadásnak természetesen díja van, kivéve, ha tudományos konferenciáról vagy diákok által szervezett rendezvényről van szó.
Médiaszereplés is belefér?
Igen, ahogy látható, szinte mindegyik tévé- és rádiócsatornán szerepeltem már, ahogy offline és online lapokban is, a szakmai orgánumokról nem is beszélve. Ha testhezálló a téma, szívesen nyilatkozom.