Az egyetemi oktatói lét velejárója, hogy az ember folyamatosan kutat, publikál. De azt vettem észre, hogy ez a napi gyakorlati munkában is hasznos: ha az ember ismeri az elméleti összefüggéseket, akkor sokkal megbízhatóbban tud egy stratégiát elkészíteni, illetve megvalósítani.

Kutatási területeim lényegében mind a brandinghez kötődnek, könyveimmel megegyezően. Így ami a legjobban foglalkoztat, az a márkázás, az országmárkázás, a városmárkázás, a sportmárkázás, a személyes márkázás és a márkázott szórakoztatás. E mellett szeretek a marketingkommunikáció új eszközeiről, különösen a gerillamarketingről írni, érdekelnek a marketingtrendek, és örülök, ha a reklám és marketing világához kötődő könyveket ajánlhatok.

Márkázás

„A marketing művészete a márkaépítés művészete” – mondja Philip Kotler, a marketing pápája, a Marketingmenedzsment szerzője.
Bár egyre több könyv és cikk olvasható magyarul a brandingről, azok jelentős része meglehetősen bonyolultan közelíti meg a témát.
A magam részéről azt gondolom: lehet, hogy a márkázás komplex, de ettől még beszélhetünk egyszerűen, érthetően róla. Sőt, írhatunk is!
Ha érdeklik ezzel kapcsolatos publikációim, a papp-vary.hu/markazas oldalon megtalálja őket!

Országmárkázás

Az országmárkázás vagy más néven országimázs-építés olyan, mint a foci vagy a reklám. Mindenki ért hozzá és persze mindenki jobban tudná csinálni.
Mégis nagyon kevés tudományos cikk olvasható a témában, sőt az országmárkázás, country branding rendszere nyitott kérdés.
Jómagam e rendszert próbáltam és próbálom kidolgozni: ebből írtam doktori (PhD) disszertációmat 2007-ben, és összefoglaló könyvem 2019-ben.
Közben jó néhány cikkem is született a témában, melyeket díjmentesen olvashatók el a netena papp-vary.hu/orszagmarkazas oldalon.

Városmárkázás

A városok versenye egyre nagyobb a turistákért, befektetőkért, diákokért, tehetséges munkaerőért és még sorolhatnánk. Ráadásul ez a verseny nemcsak itthon zajlik, hanem egyre globálisabb.

Az elmúlt években nemcsak tudományosan láttam át a témát, hanem több város márkázásában személyesen is részt vettem, ami így kikristályosítottaszámomra ennek keretrendszerét.

Az ezzel foglalkozó publikációm így segítséget nyújthatnak, ha a cél az, hogy a település ismertebb és elismertebb legyen. Itt olvashatók el: papp-vary.hu/varosmarkazas

Sportmárkázás

Jó tíz éve David Beckhamről írtam egy könyvet – ahol megjósoltam, hogy a következő nagy globális márka Cristiano Ronaldo lesz. De branding szemmel írtam cikket Messiről, sőt Puskásról is. Az utóbbi időben a sportmárkázással már kevesebbet foglalkozom, de a régebbi cikkeim közül jó pár elérhető, és némelyik még ma is tanulságos lehet.

Ha beletekintene ezekbe, a papp-vary.hu/sportmarketingoldalon megtalálja őket!

Személyes márkázás

A személyes márkázás avagy personalbranding az elmúlt évtized egyik “hottopic”-ja. Ezért is ásom bele magam nagy előszeretettel.Meg azért is, mert tudom: “Nem elég, ha az ember önmaga. A lehető legjobb önmagának kell lennie!”És ezen a területen is jól jön a JPÉ, azaz a józan paraszti ész.

Ha érdeklik ezzel kapcsolatos cikkeim, a papp-vary.hu/szemelyesmarkazas oldalon találja őket!

Márkázott szórakoztatás

Michael Knight Kitt-je egy PontiacTrans Am. James Bond Aston Martint vezet. (Meg néha Fordot vagy BMW-t.) Mark Wahlberg és csapata Minikkel menekíti az aranyat az Olasz Melóban. MartyMcFly egy DeLorianen tér vissza 1955-be, majd lövi ki magát 2015-be. Tom CruiseLexust vezet 2054-ben, Will Smith Audit 2035-ben. Ford Fairlane-nek pedig a nevében is benne van a márkanév. De nem csak autós példákat lehet hozni: a termékelhelyezés, angolul productplacement egyre gyakoribb a filmekben, mi több, a videoklipekben, számítógépes játékokban és a szórakoztatóipar más területein is. A témáról már két könyvet is írtam, de rengeteg cikkem is elérhető róla a papp-vary.hu/productplacement oldalon.

Marketingtrendek

Fő kutatási és gyakorlati témáim a márkázás és annak mindenféle alfaja. Néha azonban egyéb területekre is kalandozom. A cikkeim közt olvasni lehet a piackutatás egy új, izgalmas válfajáról, a mystery shoppingról, megtudható, mire érdemes odafigyelni az óriásplakátok tervezésekor, megismerhető, hogyan lehet valódi élményt nyújtani a fogyasztóknak, vagy éppen el lehet mélyedni a hip-hop és a márkák kapcsolatában.

Ha érdeklik ezzel kapcsolatos tanulmányaim, a papp-vary.hu/reklam_marketingoldalon megtalálja őket!

Gerillamarketing

A gerillamarketing egy időben a marketingszakma egyik legdivatosabb kifejezése volt. Többről van azonban szó, mint divatról. Arról, hogy az embereket már nem lehet a hagyományos reklámmal vásárlásra bírni, sőt a figyelmüket felkelteni sem. Újfajta, szokatlan, meghökkentő, sokszor interaktív eszközökre és ötletekre van szükség a márkaépítésben. Nevezik mindezt alternatív brandingnek, underground marketingnek és még ki tudja minek, a leginkább találó szóösszetétel azonban talán a gerillamarketing. Erről is írtam hát néhány cikket, melyek a papp-vary.hu/gerillamarketing oldalon találhatók meg.

Marketingkönyvek

Oktatóként, kutatóként és tanácsadóként kötelességem, hogy folyamatosan képezzem magam. Ezért számolatlan tanfolyamon és konferencián vettem részt, és mindenek előtt rengeteget olvastam, ma az ország egyik legnagyobb személyes marketing könyvtárával rendelkezem. Az ezekből szerzett tudást pedig azonnal beépítem óráimba, illetve tanácsadási munkába. Engedje meg, hogy a néhány olyan könyvet ajánljak az Ön figyelmébe is, ahonnan sok-sok, a gyakorlatban használható információt szerezhető. A könyvajánlókat itt találja: papp-vary.hu/konyvajanlo

 

Márkaszakértői médiaszereplések

Sajtóorgánumok képviselőinek örömmel állok rendelkezésre, köszönöm, ha véleményemre kíváncsiak. Nagy megtiszteltetés, hogy a branding szakértőként az elmúlt években rendszeresen szerepelhettem az alábbi tévé- és rádiócsatornákon, offline és online lapokban, magazinokban.

A legegyszerűbben itt lehet felvenni velem a kapcsolatot: apappvary@metropolitan.hu

Íme néhány korábbi szerepléseim közül:

Videó:

Országomat egy márkáért – Előadás az országmárkázásról

https://www.youtube.com/watch?v=ds1flIHmkyM&t=4s

Videó:

Mágikus márkázás: Beckham

https://www.youtube.com/watch?v=T3pCe-gZEbM&t=3s

Videó:

Beszélgetés a legendás Klapka Györggyel

https://www.youtube.com/watch?v=VMXB41lEJRU&t=15s

Podcast:

Jó márkanév, rossz márkanév:

https://mentorfm.hu/webplayer/vallalat-es-vezetes/jo-markanev-rossz-markanev/

Podcast:

Az énmárkázás ABC-je – Mitől működik a személyes márka?

https://mentorfm.hu/az-enmarkazas-abc-je-mitol-mukodik-a-szemelyes-marka/

Ahol már szerepeltem:

„Az ország egyik legismertebb marketingtanára”
Kreatív magazin, a hazai kommunikációs szakma vezető havilapja

„A 21. századi „edutainment” műfaj eklatáns példája: szórakoztatva okít.”
Koltai Andrea, a ChelloCentral Europe kereskedelmi vezetője

„Ahogyan ő írja, a marketing alapja a JPÉ, azaz Józan Paraszti Ész.”
Hajdu Zoltán, a SmartStaff Hungary munkaerő közvetítő cég ügyvezetője, értékesítési-, motivációs- és vezetői tréner

„Kiváló és hiánypótló munka a márkaépítés területén.”
Deli-Gray Zsuzsa PhD, az EcoleSupérieure des SciencesCommercialesd’Angers (ESSCA) professzora

„Remélem a szakma elgondolkodik, hogy ezt így is lehet.”
Feitel Balázs, az Ipsos Hungary ügyvezető igazgatója

„Az ország egyik legismertebb marketingtanára”
Kreatív magazin, a hazai kommunikációs szakma vezető havilapja

„A 21. századi „edutainment” műfaj eklatáns példája: szórakoztatva okít.”
Koltai Andrea, a ChelloCentral Europe kereskedelmi vezetője

„Ahogyan ő írja, a marketing alapja a JPÉ, azaz Józan Paraszti Ész.”
Hajdu Zoltán, a SmartStaff Hungary munkaerő közvetítő cég ügyvezetője, értékesítési-, motivációs- és vezetői tréner

„Kiváló és hiánypótló munka a márkaépítés területén.”
Deli-Gray Zsuzsa PhD, az EcoleSupérieure des SciencesCommercialesd’Angers (ESSCA) professzora

„Remélem a szakma elgondolkodik, hogy ezt így is lehet.”
Feitel Balázs, az Ipsos Hungary ügyvezető igazgatója

Miért éppen Dr. Papp-Váry Árpád?

Két évtizede foglalkozik márkaépítéssel, egyetemi oktatóként, kutatóként
jól ismeri annak trendjeit, tanácsadóként pedig napi gyakorlatát.

Mintegy száz ügyfélnek dolgozott már, mikrovállalkozásoktól kezdve
a multinacionális vállalatokig, de szívéhez a legközelebb a városmárkázás áll.

Nemcsak doktori (PhD) fokozattal, de habilitációval is rendelkezik,
így a tudományos megalapozottság minden esetben biztosított.

A Magyar Marketing Szövetség alelnöke,
a Marketing Summit és más konferenciák rendszeres előadója.

A Budapesti Metropolitan Egyetem nagyobbik fakultása,
az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar dékánja.
Ugyanitt szakvezetője a kereskedelem és marketing alapszaknak,
a marketing mesterszaknak és a digitális marketing executive MBA programnak is.
Három ízben nyerte el „Az év oktatója” címet, melyet közel ötszáz oktató közül
egyetlen egy tanár érdemel ki a diákok szavazatai alapján az egyetemen.

Összesen öt, kifejezetten brandinggel foglalkozó könyv szerzője. A Google-ben a márkázás,
városmárkázás és országmárkázás szavakra keresve egyaránt első találatként jelenik meg.

Gyakran lehet találkozni vele a médiában, szakértőként rendszeresen kérik ki
véleményét tévé- és rádiócsatornák, nyomtatott és offline sajtóorgánumok.

Branding könyvek

Olvassa el, kik és hogyan ajánlották a könyveket! >

Márkaszakértői médiaszereplések

Kérdése van? Írjon nekem!

Vezetéknév *
Keresztnév *
E-mail *
Telefonszám

Üzenet

Kérdések & Válaszok

Kérdések & Válaszok

Miért pont „Márkadoktor”?

Mert a branding a szakterületem, és ilyen témában írtam doktori disszertációmat is.

Akkor nem lesz nagyon elméleti?

Véleményem szerint csak az a folyamat vezet sikerre, ami elméletileg és gyakorlatilag is megalapozott. De nyugi, ettől még nem lesz tudományos halandzsa, csak JPÉ.

Mi az a JPÉ?

Nagyon egyszerű: józan paraszti ész. Azt gondolom, hogy sokszor túl van bonyolítva a márkaépítés, mindenféle idegen kifejezéssel megspékelve. Pedig valójában elég lenne használni a JPÉ-t!

Hol lehet a Papp-Váry könyveket megvásárolni?

A JPÉ marketing sajnos már nem kapható sehol, de az összes többi elérhető a Libri, a Bookline, és más hasonló könyvesboltokban és webshopokban.

Ez egy szóló marketingtanácsadói, „magányos hős” műfaj?

Előfordulhat ilyen része is, de a munkák többségébe szakértőket vonok be, sok esetben egykori tanítványokat.

Inkább stratégia vagy inkább megvalósítás?

Minden stratégia annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Az ellenőrzési pontokon ezért ott vagyok, de ha marketingkivitelezésre van szükség, ott inkább ügynökséget ajánlok. Én a stratégiai tervezésben, a koncepciók megalkotásában és a szövegírásban vagyok jó.

Mi motivál még ennyi év után is, mi a nagy „miért”?

Legyen szó termékről, szolgáltatásról, városról vagy éppen egy diákomról, mindegyikük esetében ugyanarra törekszem: hogy a legjobbat hozzam ki belőlük. Azt, amivel valódi márkává válhatnak.

Reklámügynökségekkel is akad közös munka?

Közel hét évig dolgoztam főállásban ügynökségeknél, így jól értem a működésüket. Sok esetben ők kérnek fel, hogy működjünk együtt, segítsek az ügyfélnek prezentálni ötleteiket.

Hogy lehet előadásra felkérni?

Legegyszerűbben az apappvary@metropolitan.hu e-mail címen vagy az alábbi űrlapon. Az előadásnak természetesen díja van, kivéve, ha tudományos konferenciáról vagy diákok által szervezett rendezvényről van szó.

Médiaszereplés is belefér?

Igen, ahogy látható, szinte mindegyik tévé- és rádiócsatornán szerepeltem már, ahogy offline és online lapokban is, a szakmai orgánumokról nem is beszélve. Ha testhezálló a téma, szívesen nyilatkozom.